Stenaldermuffins med tranebær og chokolade

Stenaldermuffins

Jeg er begyndt at bage stenaldermuffins, da jeg synes det er en praktisk snack, når jeg er på farten. Jeg pendler hver mandag til Viborg og tager hjem tirsdag – og det kan godt knibe med hurtig morgenmad, når man står op kl halv fem, og overnatter et andet sted, hvor jeg ikke lige har adgang til mit daglige blødkogte æg. Derfor tager jeg en muffin med, sammen med et lille bæger skyr og det holder mig mæt indtil frokost.

Opskrift på morgenmadsstenaldermuffins med tranebær og chokolade

Morgenmad stenaldermuffins med tranebær og chokolade

 

Jeg faldt faktisk over de her muffins som en færdig stenalderblanding købt i Netto. Men Netto har den ikke mere – og så måtte jeg jo improvisere. Jeg synes, denne muffin er ideel som morgenmad – den mætter helt fantastisk og indeholder lidt sødt og syrligt.

Ingredienser

30 g græskarkerner

20 g peanuts

50 g hørfrø

100 g solsikkekerner

25 g kokosmel

100 g mandler

35 g chokoladeknapper

25 g tørrede tranebær

10 g loppefrøskaller

3 æg

1/4 dl olie

et drys salt

Sådan gør du

Hak alle tørre ingredienser i en minihakker og hæld over i en skål.

Tilsæt æg og olie.

Drys med salt.

Hæld over i muffinsforme og bag i ovnen i ca 30 minutter ved 180 grader. Giver ca 14 muffins.

 

Leave a Reply

